tiistai 3. marraskuuta 2015

HALLOWEEN

Lauantai aamuna lähdin ensin bussilla kohti Hammia jonka jälkeen vaihdoin Düsseldorfiin menevään junaan. Treffasin Düsseldorfissa Marian ja hotellin etsimisen jälkeen päädyttiin Altstadiin etsimään ruokapaikkaa sekä hankittiin vielä joitain pikku juttuja iltaa varten. Tuntuu että aina kun oikeesti etsii jotain paikkaa sitä ei ikinä löydä,ainakaan nopeasti. Ei löydetty ruokakauppaa mistään lähistöltä ja yritettiin käyttää mun puhelimen karttaa joka oli hieman haastavaa kun akkua oli jäljellä enään 1%.Lopulta kuitenkin paikallinen neuvoi meidät lähimpään Reween joka ei onneksemme ollut enään kovin kaukana.

Varsinkin isoissa kaupungeissa tulee aina käveltyä aivan huomaamatta tosi paljon ja kun kuuden aikoihin saavuttiin vihdoin hotellille tuntui että ois voinut vaan jäädä sängyn pohjalle köllöttelemään. Tätä iltaa oli kuitenkin odotettu ihan todenteolla joten  laittautuminenkin oli mieluisaa puuhaa ja se kävikin suhteellisen nopeasti. Pikku hiljaa meidän hotellihuoneeseen saapui muita aupaireja;kolme suomesta,yksi norjasta ja yksi ranskasta. Maria oli ainut kenet tunsin entuudestaan ja vähän jännitinkin meidän muiden "ensikohtaamista" etukäteen. Tälläkin kertaa jännitys oli täysin turhaa sillä tultiin kaikkien kanssa hyvin juttuun ja oli ihanaa tutustua uusiin ihmisiin. :)

Alkuilta meni siis hotellihuoneessa toisiin tutustuessa jonka jälkeen suunnattiin yhden irkkupubin kautta yökerhoon. Ostettiin liput kyseiseen paikkaan jo etukäteen jonotuksen välttämisen takia. Onneksi ostettiin sillä päästiin ennakkolipuilla suoraan sisälle eikä meidän tarvinut paleltua ulkona kylmässä.Koko yökerho oli koristeltu halloween teeman mukaisesti ja ympäriämpäri oli isoja screenejä mistä näkyi milloin mitäkin luurankoa tanssimassa. Koko paikka oli tupaten täynnä jos jonkinnäköistä porukkaa;ihmiset oli oikeasti panostaneet ihan kunnolla pukeutumiseen,eikä pelkästään naiset vaan miehetkin. Enkä puhu nyt sellaisesta panostuksesta mitä suomessa silloin tällöin näkyy että muutamalla tyypillä heiluu pään koristeena pupun korvat tai yhdellä "räväyttäjällä" on naamassa muutakin kun aurinkopuuteria (kärjistetty mielipide lapinlisän kera). Noissa bailuissa ne asut oli viety ihan nextille levelille  saksassa näköjään muutenkin halloween on paljon isompi juttu kuin suomessa. Lapset käy trick or treat-kierroksilla ja jokainen kauppa oli suunnilleen katosta lattiaan päällystetty jollain halloween kamalla.

Nyt kuitenkin takaisin tohon viikonloppuun. Oli kiva päästä pitkästä   aikaa tanssimaan hyvässä seurassa,ainoa miinus mun mielestä oli se musiikki..Tykkään siitä jos tunnistan jonkun biisin ja voin tanssia/laulaa hyvin mukana,aina kun tuolla kävi niin biisi ihan yhtäkkiä muuttui ihmeellisiin teknoversioihin tai vastaaviin. Ei se kuitenkaan mun iltaa pilannut ja me viihdyttiinkin baarissa ihan aamun pikkutunneille saakka.Pizza slaissien kera raahauduttiin hotellille aivan nuutuneina. Väsymys oli aivan järkyttävä mutta silti nukuin tosi huonosti,ehkä pari tuntia koko yön aikana. Onneks väsymys ei kuitenkaan tullut vastaan vielä päivällä sillä kierreltiin düsseldorfia vielä hotellin luovuttamisen jälkeen. Sää oli aivan ihanan aurinkoinen ja lähdettiin sinne sun tänne kävelemään,päädyttiin ihanan syysruskan täyttämään puistoon.Sunnuntaisin on kiva vain tutustua itse kaupunkiin ja nauttia hyvää ruokaa kun mikään kauppakaan ei oo auki täällä saksassa.

Väsymys on alku viikon ajan ollut tosi kova ja taas muistaa miksei tuu niin usein juhlittua..Pelkästään jo reissaaminenkin vie jonkin verran voimia mutta onneksi matka ei mikään mahdottoman pitkä ollut tällä kertaa ja kaikki oli kyllä sen arvoista. Muutenkin on välillä ihan kiva päästä vähän tuulettumaan. Kiitos tytöille huipusta halloweenista! :)

Kotiin tulemisesta voisin vielä vähän kertoa,oli nimittäin taas mun mielikuvitus valloillaan.. Tulin tosiaan bussilla tänne kotiin ja mun täytyy aina kävellä jonkin matkaa pysäkiltä ennen kuin oon täällä kotona. Täällä saksassa on tosi vähän katuvaloja ylipäätänsä missään mutta vielä vähemmän tälläisillä asuinkaduilla ja koska saavuin kotiin vasta illalla oli ulkona ihan säkkipimeää. Kävelin kotiin ja ihmettelin miten sisällä palaa valot koska host-perhe oli myös reissussa ja heidän oli tarkoitus tulla vasta myöhemmin,eikä heidän toinen autokaan ollut pihassa..Olin jo ulko-ovella kun kuulin takapihalta jotain omituisia ääniä ja sen jälkeen lähdinkin jo pinkomaan karkuun.:D "Paniikkia" ei yhtään tietenkään lisännyt se että asutaan täällä hautausmaata vastapäätä. Puhelimesta oli akku loppumassa ja yritin hädissäni laittaa viestiä vaikka mihin suuntaan että mitä oikein teen kun kumpikaan host-vanhemmista ei vastannut edes puhelimeen. Siinä mielessä sitten pyörittelin kaikkia kauhu skenaarioita mutta lopulta sain hostmaman kiinni ja he kertoivat että valot oli sisällä aivan tarkoituksella..En onneksi ehtinyt aivan tuntia ulkona palelulta,kuitenkin tärkeintä oli että mitään ei ollut sattunut eli loppu hyvin kaikki hyvin.