lauantai 16. huhtikuuta 2016

PARIS DAY 4 & 5

Päivä 4

Meidän viimeiselle kokonaiselle Pariisi päivälle meillä ei oikeastaan ollut sen kummempia suunnitelmia, tuliaiset piti ostaa mutta muuten mentiin ilman päämäärää. Molemmilla meillä oli lähtenyt kynsistä tosi inhottavasti palanen joten päätettiin hyvän tekosyyn kunnialla etsiä jokin kynsistudio. Googlettamalla löysin yhden paikan johon ensin mentiin, mutta he sanoivat että ottavat asiakkaita vain ajanvarauksen kera. Siitä sitten jatkettiin matkaa ja käytiin yhteen studioon varaamassa ajatkin, mutta kun löydettiin viereisestä puljusta halvempi tarjous mentiinkin sinne. :'D Molemmat otettiin ranskalaiset manikyyrit ja hintaa tuli 20 euroa, kynnet ei hyvinä kolmea päivää pitempään säilyneet, mutta ihana hemmotteluhetki oli silti. Ollaan nyt sitten otettu ranskalaiset manikyyrit Ranskassa. ;)

Koko päivä oli todella sateinen joten vältettiin turhaa ulkona kulkemista. Käytiin ravintolassa syömässä ja kysyin tarjoilijalta mikä olisi jotain tyypillistä ranskalaista ruokaa, yksi vaihtoehdoista oli kananugetit ?! Mentiin ruuan jälkeen vielä leipomoon ranskalaisille leivoksille ja saatiinkin reissun parhainta palvelua kyseisessä leipomossa, ihana nuori nainen palveli meitä englanniksi ja hänestä näki että hän puhui meille tosi mielellään. Mun oli pakko käydä kiittämässä häntä vielä kun lähdettiin ja "palkkioksi" sain hänelle hyvän mielen sekä kasvoille leveän hymyn. :)

Kävästiin myös muistaakseni yhdessä ainoassa vintage-kaupassa ja käytiin käveleskelemässä Champs Élysées-kadulla. Illalla oli tarkoituksena suunnata vielä katsomaan Pariisin yöelämää, mutta mulla oli aivan tajuton päänsärky ilmeisesti migreeni kohtaus, jonka seurauksena halailin sitten pönttöä. Päätettiin jättää siis bailaukset välistä. Hyvä niin koska aamulla huomattiin ettei oltais saatu meidän ostamaa viinipulloa millään konstilla edes auki (yritettiin kyllä).

Illalla juuri ennen nukahtamista Alina vielä kysyi että monelta se meidän lento lähtikään. Tarkistin lentolipusta ja huomattiin että oltiin kokoajan kuviteltu lennon lähtevän 3 tuntia aikaisemmin kuin mitä se oikeasti lähti.

Päivä 5

No saatiin pitkät yöunet ja pakkaaminen jäi tunnetusti viime tippaan. Niin jäi muuten lentokentälle saapuminenkin, valittiin kulkuvälineeksi linja-auto jolla kesti ikuisuus päästä kentälle. Totta kai meidän piti vielä vaihtaa kahdesti bussia että päästiin ylipäätään oikeaan terminaaliin. Meitä oikeastaan nauratti koko tilanne ja mietittiin vaan että kuinka tyhmiä me oikein ollaan, koko reissu meni muuten hyvin mutta lentokentälle ei osata lähtä ajoissa. Kun oltiin perillä oli Check in ilmeisesti juuri sulkeutunut ja jouduttiin tiskillä sitten selvittelemään asiaa. Meitä palvellut nainen tokaisi että meidän paikat on stand by-tilassa, eli meille ei välttämättä ole paikkoja kyseiseltä lennolta. Siinä vaiheessa mun stressitaso nousi ihan pilviin ja saatoin ehkä hieman töykeästi mainita tälle naiselle muutamia sanoja. No loppu hyvin kaikki hyvin, päästiin lennolle vaikka ei saatukkaan viereisiä paikkoja. Lento oli kuitenkin jostain kumman syystä yli tunnin myöhässä ja jouduttiin pyllyä puuduttamaan vielä pitempäänkin kuin oli odotettavissa..

Ehjin nahoin selvittiin takaisin Frankfurttiin jossa viihdyin vielä viikonlopunkin yli Alinan seurana. Reissussa ei varastettu mitään ja muutenkin kaikki meni putkeen, pieniä kämmejä lukuunottamatta. Oli ikimuistoinen reissu ja maailman paras juttu on se, että sain jakaa sen mun hyvän ystävän kanssa. On taas yhteisiä muistoja kiikkustuoliin ja tuli taas naurettua niin että vatsalihakset meinas revetä. :'D Pariisista jäi siis todella ihana vaikutelma, enkä pistäisi ollenkaan pahakseni jos joskus uudestaankin kyseiseen kaupunkiin pääsisin.